UNT och NTM Media växlar upp partnerskapet med Almtuna IS
Publicerad: 2 min läsning

Almtuna IS går in i en ny fas av sitt samarbete med UNT och NTM Media. Tillsammans fokuserar man på ökad synlighet, marknadsinsatser och att locka fler supportrar till matcherna, ett tecken på klubbens växande ambitioner.
Almtuna IS är inne i en spännande utvecklingsfas. Nu tar klubben nästa steg tillsammans med sin viktigaste lokala mediepart, UNT och NTM Media.
"UNT och NTM Media är stolta över att ta nästa steg i vårt partnerskap med Almtuna IS. Klubben är inne i en spännande utvecklingsfas, med tydliga ambitioner både på och utanför isen," säger UNTs regionchef, Rickard Mäkitalo.
"Som ledande lokal medieaktör och nyhetsförmedlare är vi med och bidrar till kraften i Uppsalas föreningsliv och till den fortsatta utvecklingen av ishockeyn i regionen. Vi ser fram emot kommande säsonger tillsammans med Almtuna IS.
Almtuna IS är en viktig del av Uppsalas idrottsliv och en klubb med tydlig riktning framåt. För oss känns det naturligt att växla upp partnerskapet och vara med på den fortsatta resan.” fortsätter Mäkitalo.
Det utökade samarbetet omfattar ökad synlighet i samband med matcher, gemensamma marknadsinsatser och ett fokus på att växa publiken. Syftet är också att stärka relationerna med företagsmarknaden.
Det utökade samarbetet omfattar ökad synlighet under matcher, gemensamma marknadsinsatser och ett fokus på att växa publiken. Syftet är också att stärka relationerna med företagsmarknaden.
"Vi är väldigt stolta över det kommersiella samarbetet. Det hjälper oss att stötta vårt affärsnätverk och våra partners, men också att stärka vår synlighet på marknaden. Vi ser redan en positiv effekt av ökad publikintresse," säger klubbdirektör Tobias Pehrsson.
För Almtuna IS är detta ett viktigt steg. Med UNT:s räckvidd och Uppsalas föreningsliv bakom sig har klubben nu en ännu större möjlighet att växa, både på läktaren och i affärerna.